Ние използваме бисквитки. Продължавайки да използвате нашия сайт, Вие се съгласявате с това. Запознайте се с Политиката за използване на бисквитките.

Patagonia на 50: комфортът среща практичността и еконагласите на бранда

Днес Patagonia е една от знаковите и разпознаваеми марки за туристическа екипировка. Историята на бранда започва във Вентура, в американския щат Калифорния. Началото е поставено през 1973 година. Години преди това основателят и собственик на компанията Ивон Шуинар стартира своя фирма, като изработва заедно със своя бизнес партньор Том Фрост пособия и оборудване за катерене под марката Chouinard Еquipment. Двамата успяват да развият своето начинание и да се превърнат в най-големия доставчик на оборудване за катерене.

Без намерения за голям бизнес и планове за мултимилионна компания, постепенно асортиментът на Шуинар се разраства и освен оборудването за катерене, сред предлаганите продукти се нареждат здрави, функционални и удобни дрехи, подходящи за преходи и различни дейности на открито. Основно изискване към всички продукти е да са с високо качество и с по-малко въздействие върху околната среда.

„Ако щях да правя бизнес, щях да го правя по свой собствени правила", обяснява Шуинар в книгата си Let My People Go Surfing. Това верую е вградено в темелите на Patagonia, а бизнес моделът, който той създава, се изучава в университети по света. 

От десетилетия Patagonia е ревностен защитник на дивата природа, противник на свръх консумацията и привърженик на практиките за устойчиво развитие. Кампании, дарения, филмови проекти, финансови вложения и не на последно място корпоративното управление и потребление на ресурси... Компанията използва всички възможни инструменти за борба срещу вредната човешка намеса сред дивата природа и борба с промените в климата.

В годината на своя половинвековен юбилей Patagonia поглежда не назад, а напред към следващите 50, и призовава „да защитим тази чудна планета, нашият единствен дом“. 

И така, какво следва?

Апел за екозащитниците

Реките, планините, земята... подкрепа за хората, които се борят за запазването им и привличане на още хора към тази кауза. Patagonia призовава към активно участие в събития и активности в защита на природата. Апелира към това да хората да споделят своите умения и доброволно да помагат на неправителствените организации в своя район и по света, които винаги имат нужда от талантливи хора и за графичен дизайн, и за управление на проекти, и за финансова подкрепа и други.

Продуктите да са семпли и практични

Създаване на продукти с по-дълъг живот и използване на онова, което вече имаме – това е водещо правило за Patagonia през последния половин век, отправна точка и посока за следващите десетилетия. В основата за бранда е изработката на висококачествени дрехи, като в оптимална степен се редуцира влиянието върху природата. Затова брандът влага в продуктите си органичен памук, коноп, рециклиран полиестер, вълна и пух, преработени и рециклирани рибарски мрежи, естествени гуми и бои. „Нека създаваме продукти, които издържат по-дълго и правим повече с това, което вече имаме“, призовава Patagonia.

Да се насладим на красотата на природата

Спорт и дейности на открито, сред природата – брандът за туристическа екипировка се съсредоточава върху тях. Катерене, ски, сърф, бягане, туризъм, алпинизъм.. Всички те и други активности ни помагат да общуваме с природата, да се насладим на връзката с нея. Чрез тях можем да опознаем своите възможности, да се изправим пред трудности и да ги преодолеем със собствени сили, да намерим отдих и наслада в дивите места и да се насладим на красотата им.

За планетата

През септември миналата година Ивон Шуинар обяви, че дарява Patagonia на планетата Земя. 100% от акциите с право на глас на компанията се прехвърлят на Patagonia Purpose Trust, създаден за защита на ценностите на компанията; и 100% от акциите без право на глас се дават на Holdfast Collective, организация с нестопанска цел, посветена на защитата на природата. Финансирането идва от Patagonia: всяка година парите, които компанията изкарва след реинвестиране в бизнеса, ще бъдат разпределени като дивидент, за да помагат за това. Така Земята става единственият акционер на Patagonia. 

"Не са много хората, които разбират колко сме сериозни по отношение на запазването на тази планетата. Напълно съм сериозен", казва Ивон Шуинар.