Ние използваме бисквитки. Продължавайки да използвате нашия сайт, Вие се съгласявате с това. Запознайте се с Политиката за използване на бисквитките.

Историята на логото на PUMA

Марката Puma, официално известна като PUMA AG Rudolf Dassler Sport, се слави с доброто си представяне и дизайн, ориентиран към спортни обувки и облекла. За разлика от много други марки обаче, историята на този титан е свързана със скандал и братско съперничество.

Неизвестен факт за мнозина е, че братът на основателя на PUMA Рудолф Даслер е Ади Даслер, създателят на ADIDAS. Двамата били бивши партньори във фабриката за обувки Dassler Brothers, която набира популярност през 1923 г., когато много от атлетите, спечелели олимпийски медали, носели нейните обувки.

Братята правели обувки много преди това да се превърне в бизнес. Първите прототипи били направени в семейната баня. Момчетата експериментирали с различни материали и техники, за да създадат най-издръжливата и ефективна обувка, която светът някога е виждал. Като спортисти и спортни фенове, те имали афинитет към търговията и конкурентния дух, който впрочем малцина притежават. По стечение на обстоятелствата, конкуренцията не само храни техните мечти, но и забива клин в техните отношения.

Падението

Както е разказано в "История на логото на аdidas", поради различни политически възгледи, отношенията на Даслер постепенно се усложнили. Двамата се озовали в разгорещен спор, който завършил с взаимно отказване и разделение. Породила се горчива вражда - такава, която разтърсила тихия град Херцогенаурах в продължение на десетилетия. Компанията се разпаднала и Рудолф си поставил задача да построи нова фабрика от другата страна на града.

Брандиране: Върховното съревнование

Като хора, практикуващи спорт през целия си живот, Рудолф и неговия брат непрекъснато се стремяли да бъдат по-добри и по-добри в това, което правят & в това число и бизнесът. Всеки от тях постигнал с много малко реклама огромно търсене на продуктите си. И двамата знаели едно & няма по-голяма публичност, от това да поставиш обувките си на краката на най-добрите спортисти в света и да гледаш как с тях те унищожават конкуренцията. Победата била за онзи, който можел да постави знака си върху такова завоевание.

През 1948 г. Ади стартира бранда adidas, а Рудолф - Ruda, първоначалното наименование на Puma.

Името PUMA се оказва правилно решение, не само защото се превежда добре на много езици, а и заради скоростта и мощта на талисмана си. Ден и нощ, звярът ловува. Пумата може да достигне до 20 фута височина само с един отскок. От самото начало тази щура идея заеме централно място в дизайна на логото. Пумата се вижда по-горе, минавайки през главно "D" (Д) за Даслер.

Промяна на шрифта

През 1957 г. Рудолф въвежда по-дебел, неестествен шрифт, който пасва по-добре на модерния знак. Квадратните ъгли и високият профил на този шрифт стават изключително разпознаваеми. Името на Рудолф е премахнато от логото, същото се случва и с външната граница. Така се постига по-опростено представяне на марката.

Формата

През 1958 г. Puma запазва търговската си форма (лого) & лентата от цветове е по-разширена и се простира от петата на обувката до двете нейни страни. Тази особена форма е родена от практичността, тя спомага за стабилизирането на обувката. С течение на времето обаче, прагматичният Рудолф се спира на една проста икона, която не само направила обувките му по-функционални, но и изиграла ключова роля във визуалния разказ на хищника.

За Победата

През 1960 г. Puma плаща на германския спринтьор Армин Хари да носи Puma на 100-метровия финал по спринт. Атлетът, който досега носел adidas, поискал от бранда също да му платят, но те отхвърлили искането. Германецът спечелил златото, обут в Puma, но след това, за шок на братята Даслер, по време на церемонията по награждаването обува adidas. Армин Хари се надявал да спечели и от двамата братя, но Ади бил толкова ядосан, че мигновено изгонил олимпийския шампион.
Никога не се възпира, Рудолф ще се окаже безмилостен в търсенето на елитен талант, в крайна сметка ще подпише споразумение с бразилската футболна легенда Пеле. Чрез свързването на своята марка с шампиони на A-листа, Puma ще продължи да въвежда иновации в своите продукти.

Иконата на PUMA

През 1967 г. Puma се представя добре в сектора за спортното облекло и се опитва да разшири своята селекция за ежедневно облекло. По тази причина, художникът от Нюрнберг, Lutz Backes създава новата икона (логото) на "puma". Емблемата е призната и до днес & това е доказателство за ефективността и издръжливостта на нейния дизайн.

Лого № 1

През 1968 г. наблюдаваме завоюването на още повече олимпийско злато за компанията. Томи Смит и Джон Карлос правят жест на солидарност към потиснатите от цвета на кожата си хора. Puma подписват договори с големи спортисти в сферата на баскетбола, ските и тениса. През 1971 г. компанията избира дизайн, който се появява на няколко от звездните предложения, пример са обувките PUMA Clyde (кръстени на баскетболната легенда Walt "Clyde" Frazier). В това конкретно лого, се вижда как пумата скача върху самата дума - едно умно взаимодействие на елементи, което допълнително подчертава идеята за игра и живот на друго ниво. Това се превръща и официалното лого на бранда.

Завещанието на PUMA

Рудолф умира през 1974 г., оставяйки зад себе си огромна империя за спортно облекло и една вечна марка. Враждата между братските фабрики се залича с официално примирие, обявено през 2009 г. Това се случва благодарение на приятелски футболен мач. Днес двете компании продължават силната си конкуренция и състезанието техни лица да са най-обещаващите спортни таланти. Puma продължава да доминира в олимпиадата, като добавя най-добрите спортисти към своя списък, такъв е Юсейн Болт.