Ние използваме бисквитки. Продължавайки да използвате нашия сайт, Вие се съгласявате с това. Запознайте се с Политиката за използване на бисквитките.

Историята на Fjallraven

Fjällräven облеклата вдъхновяват хората да са навън, сред природата

Компанията за туристическо облекло и екипировка Fjällräven е създадена в малък град в Швеция, където планините и горите се срещат с морето. Fjällräven е рожба на визията на своя създател да направи природата достъпна за повече хора. В типичния местен стил брандът се фокусира продуктите му да са семпли, практични и произведени с уважение към околната среда.

Селекция облекла, раници и аксесоари Fjällräven можеш да намериш в магазин SPORT DEPOT MEGA STORE и онлайн на sportdepot.bg.

Родният град на Оке Нордин е заобиколен от хълмове, гъсти гори и морски бряг, което го превръща в идеално кътче за младия и любопитен човек. И при едно от приключенията му се заражда идеята за Fjällräven

А тя идва и с необходимостта да се създаде раница, която да побира необходимата му екипировката, но и да е комфортна. И на 24 години в мазето на бащината си къща той създава раница с дървена рамка. 10 години по-късно, през 1960 г. в същото мазе Оке основава Fjällräven и пуска първия си продукт на пазара. Какъв е той? Да, раница, но с алуминиева рамка.

Историята 

1960 година

Всичко започва с раницата 

Оке Нордин сбъдва своята младежка мечта: да създаде компания за туристическо облекло и оборудване, с което природата да бъде достъпна за повече хора. И с първия си продукт – раницата с алуминиева рамка, започва да го постига. Тя е по-лека и по-стабилна от останалите подобни продукти по онова време, с което прави преходите сред природата по-леки и доставящи повече удоволствие.

1968 година 

Появяват се якето Greenland, G-1000 и ваксата Greenland

Вдъхновен от скандинавска експедиция до Гренландия, Оке Нордин създава своята първа дреха с марка Fjällräven. Изработено от материята G-1000 и третирано със специално създадената вакса Greenland, якето е здраво, устойчиво на вятър и вода и бързо се превръща във фаворит на любителите на природата.

1970 година 

Туристически панталони за приключенците

Преходите сред природата изискват удобен чифт панталони, които да издържат по пътеките. Панталоните Greenland се превръщат в първия от много чифтове панталони Fjällräven.

1974 година 

Якето Expedition Down: Оке Нордин си обещава да не му е студено

Оке обича да е сред природата през различните сезони на годината, но след като трепери в студена зимна нощ, си обещава никога повече да не му е студено. А резултатът е якето Expedition Down, в което са съшити две връхни дрехи в една, за да се намали загубата на топлина.

1978 година 

Появява се раницата Kånken

Проблемите с гърба стават все по-често оплакване сред шведските ученици. Оке Нордин разработва раницата Kånken. Правоъгълната ѝ форма пасва идеално за две папки А4, а двете каишките дават свобода на ръцете за игра и приключения. Не след дълго възрастните в Швеция, а и останалият свят също обръщат поглед към Kånken.

1994 година 

Съименникът на Fjällräven – полярната лисица, се нуждае от помощ

Оке Нордин кръщава компанията си на полярната лисица – Fjällräven на шведски, заради нейната издръжливост и хитрост. Така че когато броят на полярните лисици започва да намалява, той решава да подкрепи програма за опазване и мониторинг на вида, ръководена от Стокхолмския университет. Днес броят на полярните лисици нараства, но изменението на климата създава нови предизвикателства.

2011 година

Довиждане на PFC импрегнирането 

Заедно със своите партньори Fjällräven разработва материи за облекла, в които е вложен рециклиран полиестер, а импрегнирането е PFC-free. И още преди да се появи на пазара, първото яке, създадено на новия принцип, печели редица награди. От 2015 година всички продукти на Fjällräven са PFC-free.

2014 година

Обещанието за пуха на Fjällräven

В изпълнение на своето обещание за пуха компанията осигурява 100% проследимост по веригата за доставки на суровината и държи за птиците, от които тя се добива, да е положена необходимата грижа.

Повече от двадесет години Fjällräven поставя акцент върху устойчивото развитие. В последните две десетилетия разработва различни материи с повече внимание към екологичността, изпълнява своето обещание за пуха и създава Fjällräven Way – своя кодекс за поведение. През 2017 г. брандът изпитва носталгия и се връща там, където Оке Нордин за първи път черпи вдъхновение - шведските планини, за да създаде своята колекция за алпинизъм Bergtagen. През 2018 г. Fjällräven преразглежда якето Greenland.

Но независимо дали гледа напред, назад или настрани, за да черпи вдъхновение, брандът винаги се движи към целта, определена от визията на Оке Нордин - да даде възможност и вдъхнови повече хора за приключения сред природата.