Ние използваме бисквитки. Продължавайки да използвате нашия сайт, Вие се съгласявате с това. Запознайте се с Политиката за използване на бисквитките.

Champion хвърля поглед върху 100-годишната си история

1919

Рочестър, Ню Йорк, САЩ. През 1919 г. Братята Фейнблум основават компанията, днес известна като "Champion".

1920-1930

Първата колаборация на марката е с университета в Мичиган. Страстта на "Champion" към създаването на висококачествено спортно облекло, бива забелязано. Историята на марката започва точно тук и скоро името на "Champion" бива популяризирано от уста на уста, между треньори от Мичиган и такива от други училища и университети из цяла Америка.

1930-1940

През 1930 г. дружеството се преименува на Champion Knitting Mills Inc., чиито суитшърти, тениски и спортни чорапи стават емблематични в американските колежи. Първоначално започват и производство на вълнено бельо, което по-късно е прототипа на суитшъртите, предназначени за защита от студа за работници навън. Репутацията на марката за функционалност и издръжливост продължава да расте. Не след дълго продуктите на Champion биват използвани от Американската Военна Академия по време на тренировки и часове по физическо възпитание.

1940-1950

В периода между 40-те и 50-те години, когато компанията се нарича Champion Knitwear Company, логото на етикета представлява бягащ човек, пресичащ финална линия. През 70-те и 80-те години етикета еволюира и бива създаден познатия класически червено-син текст на бял фон.

1950-1960

Новият дизайн на познатото днес "C", се появява за първи път и е поставено на левия ръкав на суитшъра. Това лого и неговото разположение се превръщат в синоним на Champion.

REVERSE WEAVE — ИСТОРИЯ

От самото си създаване през 1934г., марката Champion продължава да бъде широко обичана във времето и остава вечна класика и пионер при суитшъртите. За да се избегне свиването на материята, Champion въвежда платове, чиято нишка е в хоризонтална посока. Идеята на този тип нишка, наречена Reverse Weave, се появява през 40-те години, когато американските треньори изискват, при прането на всички екипи на отбора заедно, тъканите им да не бъдат повредени. Ето защо, за да не се свива материята, още в момента на създаване, плата бива обръщан, така че нишките да са в хоризонтална посока, откъдето идва и името Reverse Weave. За да не се променя формата на материята в обратната посока, елементи с Reverse Weave биват заключени от двете страни с панели, които не позволяват свиването ѝ. Със същите характеристики могат да се похвалят дори маншетите, бието около врата и ластика в долната част на суитшъртите Reverse Weave, така че да не позволяват топлината да напуска по време и след тренировка, същевременно осигуряват свобода на движението.

REVERSE WEAVE  — ПАТЕНТЪТ

През 1938 г. стартира процедурата за издаване на патент, сертифициращ и узаконяващ революционния технологичен процес, наречен Reverse Weave. Това отнема почти петнадесет години, до 1952 г. През 1960 г. Champion влиза в програма за бързо лицензиране, започнала с National College Athletic Association (NCAA) и продължена с Национална Футболна Лига (National Football League -NFL).

1970-1980

Champion се прославя със създаването на най-важното спортно облекло на 20-ти век- суитшърта с качулка. Той бил проектиран и разработен с практична цел, да служи като топла дреха на спортистите в почивките на игрите и по време на тренировки. Champion надскача значението на спортна марка след като за първи път представя на пазара двулицевите тениски и първа произвежда "дишаща" синтетична материя, която се превръща в основна суровина при производството на баскетболни екипи по целия свят.

1990-2000

Champion допълнително укрепва челната си позиция в американския спорт, чрез придобиване на изключителните права да бъде официален доставчик на спортна екипировка на всички 27 отбора от Националната Баскетболна Асоциация (NBA). Това е златна ера за НБА. Партньорство превръща Champion в емблематична марка за екипировка. Днес множество баскетболни запалянковци и колекционери все още пазят емблематични за 90-те години Champion дрехи, носещи духа и носталгията на десетилетието в областта на спорта Баскетбол. По време на Летните олимпийски игри 1992 в Барселона, Champion става официален доставчик на екипи на "Отбора мечта". Този отбор е смятан от мнозина за най-силния тим в историята на отборните спортове по това време. Златният медал от победата на този отбор на Олимпиадата затвърждава репутацията на Champion като отличителна марка за спортни облекла в Европа.

2000-2012

За да отбележи 60-годишнината от патентоването на Reverse Weave суитшърта, Champion подновява този легендарен продукт в Европа. Това също съвпада с нарастването на търсенето от страна на влиятелни обществени личности, модни и музикални икони. Всички те са били повлияни от Стрийт културата на 1990-те години.

2015

Оригиналната лимитирана серия от категория суитчери, тениски, спортни панталони и къси панталони, носещи знаковото лого "C" на Champion, биват представени на клиенти от новото поколение и за пореден път се доказва, че има много претенденти, но само един Champion.

2017-2018

След няколко години в затишие, Champion се завръща със замах. През 2017г. за пореден път решава да е пионер в бизнеса и за разлика от другите марки, градящи себе си на индивидуализма, предприема стъпка да си колаборира с редица марки от цял свят за създаването на нови модели и по този начин показва, че твърдо стои зад ценностите на отборната игра. Supreme (САЩ), Undefeated, Vetements (Франция), Monkey Time (Япония), Wood Wood (Скандинавия).

Champion оформя своя дефиниция на шампион – обединител

Champion навършва 100г. от създаването си. В сайта си по случай юбилея www.champion100.com Champion хвърля поглед върху 100-годишната си история и казва на света, че от създаването си до сега продължават твърдо да стоят зад ценностите на отбора като структура. Така Champion дава своята дефиниция за истински шампион, а именно обединяващата сила на отборната игра.

„За 100г винаги сме заставали зад едно и също нещо – отбора.“

С инициативата си #Champion100 компанията призовава отбори от цял свят да споделят снимка на своя отбор и по този начин да покажат, че екипната работа е движещата сила, която може да промени света към по-добро.