Ние използваме бисквитки. Продължавайки да използвате нашия сайт, Вие се съгласявате с това. Запознайте се с Политиката за използване на бисквитките.

Вдъхновяващо и любопитно: фотограф посвещава работата си на вълците

Jack Wolfskin и Ронан Донован обединяват сили, за да научат хората повече за хищниците и дивата природа

Германският бранд за туристическа екипировка Jack Wolfskin приема като своя мисия да обърне погледа на повече хора към природата, към интересни места и дивите животни. Вдъхновявайки се от своето създаване и други интересни истории, които я съпътстват през годините, марката Jack Wolfskin предприема кампания Discovery. Тя поставя началото на по-обширна програма, фокусирана върху образованието, осведомеността и опазването на природата.

Темата през настоящия сезон за Jack Wolfskin e устойчивото съвместно съществуване на човека и дивите животни и по-специално на вълците в Европа, Северна Америка и Азия. По проекта Jack Wolfskin си партнира с известния фотограф на National Geographic Ронан Донован, който също така е полеви биолог и експерт по вълците.

Кампания Discovery включва поредица от филми за дългогодишната работа на Донован, документираща живота на вълците в и около Националния парк „Йелоустоун“ в САЩ. Паркът покрива Скалистите планини в територии от щатите Монтана, Айдахо и Уайоминг. Главен герой на поредицата е вълкът Господин Блу, който се свързва с поне осем глутници през живота си – нещо нечувано за животинския вид.

Известният вълк от парка „Йелоустоун“ Господин Блу има рядка способност да се приспособява към социалните структури и ситуации в глутницата. По време на 7-дневна обиколка на „Йелоустоун“ Ронан търси доказателства за потомството на Господин Блу, за да разбере общите черти между вълчите и човешките общности.

Популациите на вълци процъфтяват в продължение на хилядолетия в и около „Йелоустоун“, докато заселниците не се преместват на запад през 19 век и отношенията между хората и животните се променят. Европейците имат различен поглед върху земята, хората и дивата природа в сравнение с коренното население. Те модифицират Северна Америка, съобразявайки се с аграрния си начин на живот. Ловците се насочили към дивеч като лосове и бизони, карайки вълци и други хищници да ловуват опитомени говеда и да влизат в конфликт със заселниците.

Сивите вълци отсъстват напълно от парка „Йелоустоун“ в продължение на 70 години и отново са въведени в дивата природа в региона през 1995 година. И балансът на екосистемата бързо се възвръща. Днес вълците са жертви на собствения си успех, тъй като нарастващите популации са се осмелили да надхвърлят границите на парка, поставяйки нови предизвикателства за консервацията на вида.

„Животът ми е посветен на това вълците да бъдат чути“, казва Ронан Донован. Той вижда и хищния вид, и хората като „социални бозайници“ и намира сходства в социалното и общностното поведение на човека и животните. „Когато се вгледаме отблизо в глутница вълци, можем да видим свое отражение“, убеден е фотографът.

Той обича работата си, но признава, че тя е емоционално предизвикателство. „Вълците са застрашени. Необятното диво пространство, от което се нуждаят, изчезва“, допълва той. По думите му вълците все още са неразбрани и се страхуват. Донован смята, че те трябва да съществуват, за да е налице баланс. И се надява, че неговите фотографии имат силата да променят човешкото поведение, образование и в крайна сметка политиката.

„Имаме нужда от по-добро разбиране на споделения ни опит с вълците и дивата природа. Идеята ми е да разказвам истории, да добавя малко страхопочитание, чудеса и любопитство. Хората се нуждаят от възможност да научат повече и да вземат решения за това как искат да изглежда бъдещето“, категоричен е Ронан Донован.

„Ронан представлява духа на Jack Wolfskin и неговите истории хвърлят светлина върху един завладяващ вид, който е от решаващо значение за естествените му екосистеми и в същото време е противоречив“, казва вицепрезидентът на отдел „Маркетинг“ в Jack Wolfskin Мохтар Бенбуаза. „Работата му отразява фундаменталната необходимост за всички нас да се възродим и да търсим повече моменти на открито за опознаване на природата, за да ни помогне да живеем по-добър, по-устойчив живот“, допълва той.

We Live to Discover („Живеем, за да откриваме“) е мотото на германската марка Jack Wolfskin. Брандът се стреми да накара повече хора да прекарват време навън с приятелите и семейството си, да опознават града, околността, природата. От бранда са водени от страстта непрекъснато да развиват продуктите си и те да са функционални, удобни и надеждни години наред. Да ги подобрява и да вдъхновява с иновации – така Jack Wolfskin вижда бранд мисията си. Облекла, обувки и аксесоари на марката можеш да намериш в магазини SPORT DEPOT и онлайн на sportdepot.bg.