Ние използваме бисквитки. Продължавайки да използвате нашия сайт, Вие се съгласявате с това. Запознайте се с Политиката за използване на бисквитките.

Историята на LOWA - втора част: следващото поколение

100 ГОДИНИ LOWA: ВТОРА ЧАСТ 
СЛЕДВАЩОТО ПОКОЛЕНИЕ

Добро и лошо вървят ръка за ръка, когато бившият чирак Йозеф Ледерер по прякор Сеп се връща в LOWA. Компанията изпада в икономически проблеми и Лоренц Вагнер умира. По същото време Сеп се влюбва в Берта Вагнер и се жени за нея. Заедно с брата на Берта - Йозеф Вагнер, новото поколение успява да спаси компанията и да я превърне LOWA в международно известна и успешна марка.

Ново име и нови обувки

Лоренц Вагнер трябва да реорганизира фабриката за обувки след края на Втората световна война. Сградите и машините все още са на мястото си. Но обувките за военните вече не са необходими и френските военнопленници, които съставляват по-голямата част от работната сила на LOWA, се завръщат у дома. 

Търсенето на обувки в поствоенния период е голямо, конкуренцията – също. Братята Вагнер във Вайхс и Фийркирхен се състезават с други фабрики за обувки в и около Мюнхен за своето място на пазара. 

„Ilmtaler Sportschuhfabrik“ трябва да се преобрази, да наеме работници и да привлече нови клиенти. Лоренц Вагнер създава марката LOWA, използвайки първите две букви от имена си. Колекциите, продадени през следвоенните години, имат много широк диапазон. LOWA произвежда все повече и повече баварски обувки Haferl, модели за планинарство и ски обувки, както и сандали, леки обувки с нисък профил, ски обувки и кожени чехли.

Възникват бизнес проблеми

В началото на 50-те години материалите и парите недостигат, а войната в Корея изостря ситуацията. Кожата, основният материал за бизнеса на LOWA, дефицитна суровина и цените за нея са изключително високи. Лоренц Вагнер купува огромни количества. 

Сеп Ледерер говори за причините, довели до решението на Вагнер: „Няколко хитри бизнесмени се възползваха от ситуацията и казаха: купувайте, купувайте, цената просто ще се покачва! Шест месеца по-късно кризата в Корея отмина и цените на кожите се сринаха. Това беше 1950/51 г. Един ден не можахме да получим повече пари от банката, за да платим заплатите си. Необходим беше план за спасяване на обувната фабрика. За щастие, Лоренц Вагнер има точните мъж и жена в компанията. Дъщеря му Берта Вагнер е търговски директор на LOWA, а Сеп Ледерер, който наскоро е освободен от лагера за военнопленници, работи като началник на цех в обувната фабрика. Сеп Ледерер всъщност планира да остане „само една година“, но не може да изостави компанията по време на финансовата криза. Той и бъдещата му съпруга поемат отговорността за бизнеса. Кредиторите апелират към LOWA да постигне споразумение, но Сеп и Берти успяват да договорят с тях мораториум. 

Периодът е напрегнат, а по-късно Берти Ледерер казва, че компанията е изправена пред фалит всеки месец и това трябва да се предотвратява отново и отново. Но двамата успяват да преодолеят предизвикателствата се сближават. Те се женят на 5 юли 1952 г. Лоренц Вагнер преживява тези драматични събития през последната година от живота си. Той умира през 1953 г. на 60-годишна възраст, но LOWA все още не е извън опасност. 

Берти Ледерер си спомня събитията десетилетия по-късно: „Бях на път да родя, когато баща ми почина през април 1953 г. Сеп и аз вървяхме зад ковчега по пътя към гробището. Бяхме поразени от съчувствието, което получихме в Йетцендорф. Сеп спонтанно стисна ръката ми и каза, докато оглеждаше работниците, които присъстваха на погребението: „Ние просто не можем да затворим компанията. Това би било последното нещо, което Лоренц би искал. Ще продължим!“

LOWA стъпва на най-високите планини в света

До средата на 50-те години кризата отминава. Синът на основателя на компанията Йозеф Вагнер, също се присъединява към LOWA. Той ръководи производствените операции и работи заедно със Сеп Ледерер в управлението на компанията. Берти Ледерер продължава да наблюдава продажбите. През 1957 г. второто поколение на семейната компания създава командитно дружество LOWA KG. LOWA преустановява производството на градски и баварски модели и се фокусира върху висококачествени обувки за туризъм и ски. Компанията провежда маркетингови кампании, отпечатва брошури и посещава търговски изложения. 


По това време брандът си създава име, екипирайки високопланински експедиции. Алпинисти с международна слава посeщават компанията в баварския град Йетцендорф, за да потърсят съвет и да направят поръчка. Започва златната ера на туристическите и ски обувки.