Ние използваме бисквитки. Продължавайки да използвате нашия сайт, Вие се съгласявате с това. Запознайте се с Политиката за използване на бисквитките.

Историята на LOWA - трета част: нова посока

100 ГОДИНИ LOWA: ТРЕРА ЧАСТ 
TECNICA ПРИДОБИВА LOWA: НОВА ПОСОКА

Годините 1992-1993 са зората на нова ера за LOWA. Йозеф Ледерер продава бизнеса на италианската Tecnica и Вернер Рийтман става новият управляващ директор и акционер на компанията.

Леки и тежки

Сеп Ледерер подава оставка от мениджърския си пост през 1988 г. След това синът и съпругата му са в топ мениджърския екип на LOWA. Стефан разработва ново поколение леки обувки за планинарство, които завладяват пазара няколко години по-късно. 

За разлика от тях, зимната линия на семейния бизнес - ски обувките, стават все по-тежки и технични. Новите модели не са приети толкова добре от клиентите, колкото се очаква. Времето също повлиява значително на бизнеса със ски обувки: меките, сравнително безснежни зими се редят една след друга. Рекордна средна температура от 5,74 градуса е регистрирана през февруари 1990 г. - най-високата, измерена в Германия от 1881 г. насам. 

Катастрофа

Третото поколение Вагнер-Ледерер не се радва на същия търговски успех като своите предшественици. LOWA изпада във финансови затруднения в резултат на поредица от неправилни бизнес решения и промени на пазара. Банките отново имат последната дума за съдбата на компанията. Това е времето, когато Вернер Рийтман се присъединява към LOWA. Преди това Рийтман е управляващ директор на швейцарския производител на обувки Raichle. Той познава LOWA и семейство Ледерер, а през 1992 г. Deutsche Bank го назначава за управляващ директор на компанията. 

Историите, разказани за това време на катаклизми и възраждане, понякога звучат като истински приключения. Вернер Рийтман си спомня, че компанията има планини от неизползван материал, съхраняван в хамбари и гаражи. Той каза, че е „черпил само този запас“ от материал, за да произвежда обувки през първата година, в която управлява компания,. Продажбата на LOWA е инициирана след изтичането на едногодишния му договор. 

Семейство Заната и Tecnica

Интерес към закупуването на обувната фабрика имат няколко фирми. В крайна сметка италианската Tecnica се очертава като купувач. Семейната компания възниква по същото време и със сходни продуктови линии като LOWA. Тя стартира дейността си през 1930 г. като малка италианска обущарска работилница и след това се разраства. Джанкарло Заната, най-възрастният член на семейството днес, работи като чирак в работилницата на баща си. Брат му и той разширяват дейността, за да създадат по-голяма фабрика за обувки, която произвежда модели за планинарство, ски обувки и апрески. Компанията постига международния си пробив през 1970 г. със създаването на Moon Boots. Тези апрески сега са класика на индустриалния дизайн и се показват в музей сред които и Музеят за модерно изкуство в Ню Йорк.


Придобиването на мажоритарен дял в LOWA осигурява на Tecnica важна позиция на пазара на обувки Alpine. Друг акционер в LOWA от това време е Вернер Рийтман, който се завръща в компанията малко след приключването на придобиването и повече или по-малко започна втората си кариера в LOWA. Сътрудничеството между Tecnica и LOWA дава благоприятен старт.

Повече LOWA, по-малко ски обувки

Въпреки всичко служителите на LOWA и Йетцендорф остават несигурни след придобиването. Какво крие бъдещето? Ще остане ли LOWA в Йетцендорф? Ще промени ли Tecnica продуктовата линия?

Новият мениджърски екип на LOWA скоро разкрива плановете си: LOWA остава производител на планинарски обувки и няма да се мести от Йецендорф. Въпреки това сегментът на ски обувките LOWA е прехвърлен на Tecnica в Италия. Работата по разработването и производството на ски обувки е сложен и скъп процес. Поради тази причина няма смисъл бизнес групата да управлява две звена за ски обувки. Ски обувките LOWA се произвеждат от Tecnica повече от 10 години. Производството им е окончателно спряно през 2008 г. 

Но туристическите обувки LOWA правят огромни крачки към успеха. Слоганът е „LOWA: просто повече...“ Преструктурирането, инвестициите, новите сгради и техническите подобрения водят компанията до следващ връх: продажбата на 1 милион чифта обувки през 2000 г. 

„Съюзът с Италия е много повече от финансов въпрос. Това е нещо, което минава през всички нива на компанията.“

- Вернер Рийтман