Условия за връщане на стока по онлайн поръчка през мобилното приложение, сайта и магазините на SPORT DEPOT

Актуална информация за връщане на онлайн поръчки през януари 2026 г.

Здравей,
С въвеждането на еврото в България от 1 януари 2026 г. и предвид преходния период през целия месец януари, ние организираме вътрешните процеси в нашите магазини така, че да осигурим ежедневна стабилност на касовите наличности в евро. В тази връзка услугата за връщане в магазин на артикули, закупени онлайн с цел възстановяване на заплатената сума, ще бъде временно преустановена през целия месец януари 2026 г. Това означава, че няма да можеш да получиш обратно сумата на каса при връщане на онлайн поръчка в магазин. През този месец артикулите могат да бъдат връщани както чрез куриер, така и директно в магазин, като независимо от начина на връщане, възстановяването на сумата ще се извършва по банков път.

Как се извършват връщанията през януари 2026 г.:

  • Артикулите от онлайн поръчки можеш да върнеш чрез куриер за наша сметка на адрес:
    София, Младост 4, ул. Васил Радославов 6, за Спорт Депо
    или директно в наш магазин.
  • Възстановяването на сумата се извършва по банков път в срок до 14 дни от получаването и обработката на върнатия артикул, независимо дали го връщаш чрез куриер или в магазин.

След приключване на преходния период услугата за връщане на онлайн покупки в магазин ще бъде възстановена.

Благодарим ти за разбирането и доверието. Продължаваме да се стремим към ясно, удобно и спокойно обслужване на всеки етап от твоето пазаруване.


1. Условия за връщане на стока по онлайн поръчка през мобилното приложение и сайта на SPORT DEPOT

  • Имаш право да откажеш получаването на заявената от теб за покупка стока, без да дължиш обезщетение или неустойка и без да посочваш причина за отказа си.

1.1. Замяна на размер или артикул

Имаш право да замениш размера или артикула, който е част от първоначалната ти поръчка, в срок до 30 дни от получаването ѝ. Подмяната може да се извърши само на място в магазин на SPORT DEPOT и само за артикул, наличен в този магазин.

Важно:

  • Подмяната може да се извърши във всеки магазин на SPORT DEPOT, с изключение на магазините в Сливен, Кърджали, Казанлък, Боровец и Банско. Пълен списък на нашите магазини.
  • Ако към даден артикул си получил подарък и решиш да върнеш или замениш продукта в наш магазин (с изключение на магазините в Сливен, Кърджали, Казанлък, Банско и Боровец), следват следните условия:
    • Ако заменяш продукта за същия модел в друг размер или цвят, запазваш подаръка.
    • Ако продуктът го замениш за друг артикул на същата или по-висока стойност (доплащаш разликата), при условие че този друг артикул се предлага с подарък, запазваш и подаръка.
    • Ако заменяш продукта за друг артикул на същата или по-висока стойност (доплащаш разликата), но този артикул не се предлага с подарък, трябва да върнеш подаръка.
    • Ако не върнеш подаръка или той е в лошо състояние, трябва да платиш стойността му.
  • Следните категории стоки не подлежат на връщане и замяна:
    • Персонализирани артикули – текстилни продукти, брандирани от SPORT DEPOT по твоя заявка и желание.
    • Продукти от категории бельо и бански – поради хигиенни причини и съображения, свързани със здравето. Ограничението важи за долни части на бански, бельо и цели бански.

1.2. Връщане на получени по онлайн поръчка артикули

Имаш право да върнеш получените по онлайн поръчка артикули в срок от 30 дни, без да посочваш причина и без да дължиш обезщетение или неустойка. Безплатното връщане важи само за дрехи, обувки и аксесоари. SPORT DEPOT възстановява всички суми, получени от теб, включително разходите за доставка.

  • Безплатно връщане се предлага за:
    • дрехи,
    • обувки,
    • аксесоари (раници, чанти и портмонета, сакове, чорапи, шапки, шалове и ръкавици, колани и очила).

Важни условия:

  • Връщането е за сметка на SPORT DEPOT.
  • Задължително е използването на куриерски фирми СПИДИ, ЕКОНТ, ЕВРОПЪТ или услугата BOX NOW.
  • Не е позволено използването на произволно избран куриер.
  • Следните категории стоки не подлежат на връщане и замяна:
    • Персонализирани артикули – текстилни продукти, брандирани от SPORT DEPOT по твоя заявка и желание.
    • Продукти от категории бельо и бански – поради хигиенни причини и съображения, свързани със здравето. Ограничението важи за долни части на бански, бельо и цели бански.

Връщане на фитнес уреди, велосипеди и тежко/обемно спортно и туристическо оборудване:

  • Транспортните разходи са за твоя сметка.
  • Изключение: ако стоката не съответства на поръчката или грешката е по вина на SPORT DEPOT – в тези случаи транспортът е за сметка на SPORT DEPOT.

1.2.1. Адрес за връщане на стоки:

гр. София 1766, ул. Васил Радославов 6, Бизнес Парк София, сграда Спорт Депо, Интернет магазин.

Условия за връщане:

  • Пратката задължително трябва да бъде придружена от попълнен формуляр за връщане.

Формулярът е изпратен на хартиен носител. Провери дали разполагаш с него. Ако липсва или е изгубен, можеш да изтеглиш електронната версия на формуляра. При нужда от съдействие, свържи се с нас на телефон 0701 90009 или имейл [email protected].

  • Стоката трябва да бъде:
    • неизползвана,
    • в добър търговски вид,
    • с оригинална опаковка и етикети,
    • придружена от оригиналните документи (фактура и гаранционна карта, ако е издадена такава).
  • Пратката трябва да бъде:
    • придружена от попълнен формуляр за връщане,
    • опакована в плик на съответната куриерска фирма или друга здрава полиетиленова опаковка, върху която да бъдат залепени документите за връщане (товарителница и др.),
    • без залепени материали (тиксо, товарителници и др.) върху оригиналната опаковка (кутия или плик).
  • Когато връщането е за сметка на SPORT DEPOT, то трябва да се извърши задължително с куриерските фирми СПИДИ, ЕКОНТ или ЕВРОПЪТ, а за дрехи, обувки и аксесоари (раници, чанти и портмонета, сакове, чорапи, шапки, шалове, ръкавици, колани и очила) – и с услугата BOX NOW. Не е разрешено използването на произволно избран куриер.

1.2.2. Връщане в магазин:

  • Можеш да върнеш получените артикули във всеки магазин на SPORT DEPOT, с изключение на магазините в Сливен, Кърджали, Казанлък, Боровец и Банско.

Връщането и възстановяването на сумата се допуска при спазване на всички гореописани условия.

Важно:

Ако при покупката си получил подарък, при връщане на основния продукт трябва да върнеш и подаръка. Ако подаръкът не бъде върнат или е в компрометирано състояние, при възстановяване на сумата за продукта ще бъде удържана стойността на подаръка.


2. Условия за замяна на стока, закупена във физически магазини SPORT DEPOT

  • Стока, закупена на място в магазин и без дефект, не подлежи на връщане, а само на замяна.
  • Замяна може да се направи в срок до 30 дни от датата на покупката.
  • Имай предвид, че поради хигиенни причини и съображения, свързани със здравето, не можеш да върнеш продукти от категории бельо и бански. Ограничението важи за долни части на бански, бельо и цели бански.

2.1. Изисквания към стоката при замяна:

  • Трябва да предоставиш документа за покупка.
  • Стоката трябва да бъде в добър търговски вид.
  • Стоката трябва да има всички етикети, с които е закупена.
  • Стоката трябва да бъде в оригиналната опаковка, която не трябва да има никакви увреждания.

2.2. Опции за замяна:

  • Замяна за същия модел артикул (например друг размер или цвят).
  • Замяна за друг артикул със същата или по-висока стойност (като доплащаш разликата).
  • Възстановяване на заплатената сума под формата на ваучер (GIFT CARD).

Препоръка:

При покупка на обувки, препоръчваме да ги обуеш вкъщи и да ги носиш за 15-20 минути. Това ще ти помогне да прецениш дали избраният модел и размер са подходящи, като запазиш търговския вид на обувките за евентуална замяна.

2.3. Условия за подаръци, получени при покупка:

  • Ако при покупката си получил подарък и решиш да върнеш или замениш продукта (в магазин, с изключение на Сливен, Кърджали, Казанлък, Банско и Боровец), важат следните условия:
    • Ако продуктът се заменя за същия модел (друг размер или цвят), запазваш подаръка.
    • Ако продуктът се заменя за друг артикул със същата или по-висока стойност (като доплащаш разликата) и този артикул се предлага със същия подарък, запазваш подаръка.
    • Ако продуктът се заменя за друг артикул на същата или по-висока стойност, но към него не се предлага същият подарък, трябва да върнеш подаръка.
    • Ако подаръкът не бъде върнат или е в компрометирано състояние, заплащаш стойността на подаръка.
  • При възстановяване на сумата под формата на GIFT карта, трябва да върнеш подаръка. Ако не го върнеш или е в компрометирано състояние, стойността на подаръка ще бъде удържана от възстановената сума.

3. При онлайн плащане на поръчка Click&Collect

(когато плащането е извършено през сайта с дебитна/кредитна карта или банков превод)

  • Имаш право в срок до 30 дни, без да дължиш обезщетение или неустойка и без да посочваш причина, да върнеш получените артикули.
  • Сумата за върнатите артикули може да бъде възстановена:
    • на място в магазина (в брой на каса)
    • или чрез превод по платежното средство, с което е извършено плащането.
  • Имаш право да извършиш замяна за същия модел артикул (например друг размер или цвят) на място в магазина.
  • Имаш право да замениш артикула за друг със същата или по-висока стойност (като доплатиш разликата) на място в магазина.

4. Връщане на суми

Ако онлайн поръчката е платена в брой или с карта, можеш да върнеш артикула във физически магазин на SPORT DEPOT и да получиш парите си веднага на касата.

Ако поръчката е платена частично или изцяло с ваучер, стойността на ваучера ще бъде възстановена под формата на нов ваучер. Останалата сума можеш да получиш в брой на касата.

Връщането на суми може да се извърши във всички магазини на SPORT DEPOT, с изключение на магазините в Сливен, Кърджали, Казанлък, Боровец и Банско. Пълен списък на нашите магазини.

Ако в момента на посещение в магазина няма достатъчна касова наличност, е възможно да не можем да върнем сумата в брой веднага. Затова препоръчваме да посетиш магазина в следобедните часове.

4.1. Връщане по карта или банкова сметка

  • Ако си платил с банкова карта, можеш да получиш сумата обратно по същата карта чрез кредитна транзакция, след като попълниш формуляр за връщане.

Ако по някаква причина връщането не е успешно, ще те уведомим, за да предоставиш банкова сметка на твое име за възстановяване на сумата.

  • Ако си платил на куриера при доставката, можеш да получиш сумата по твоя банкова сметка след попълнен формуляр за връщане.

Заявката трябва да съдържа:

    • трите ти имена по лична карта;
    • банкова сметка, на която да бъде преведена сумата.
  • Ако предпочиташ, можеш да получиш сумата с пощенски запис.

За целта трябва да попълниш формуляр за връщане, като предоставиш:

    • трите ти имена по лична карта;
    • точен адрес (град, пощенски код, улица/блок).
  • Ако желаеш, можем да възстановим сумата за върнатите продукти под формата на ваучер за онлайн пазаруване в нашия магазин. Ваучерът ще бъде изпратен на имейла, с който е направена поръчката. Тази опция трябва да бъде изрично посочена във формуляра за връщане.

4.2. Връщане на суми при използване на ваучер или GIFT карта

  • Ако цялата сума на поръчката е платена с ваучер, при връщане на продукти сумата ще бъде възстановена под формата на ваучер.
  • Ако стойността на ваучера е по-голяма от стойността на върнатите продукти, сумата се възстановява под формата на ваучер.
  • Ако стойността на ваучера е по-малка, се възстановява стойността на ваучера, а останалата сума се възстановява по начина, по който е направено плащането:
    • при плащане с карта – по същата карта;
    • при плащане в брой – по посочена от клиента банкова сметка или с пощенски запис.

5. Срок за възстановяване на суми, платени с карта или наложен платеж

  • Съгласно разпоредбите на Закона за защита на потребителите (ЗЗП), SPORT DEPOT възстановява платената сума в срок до 14 календарни дни от датата, на която си упражнил правото си на връщане.
  • Началната дата за този срок е датата, на която SPORT DEPOT е получил върнатата стока.
  • SPORT DEPOT не носи отговорност за:
    • неправилно попълнени данни по време на регистрация или във формулярите за връщане,
    • забавяния, причинени от куриерските фирми, които могат да доведат до удължаване на срока за възстановяване или до други неудобства за теб.

6. Формуляр за връщане

Можете да изтеглите формуляра за връщане в PDF формат от линка по-долу.

Важно:

  • Не предлагаме услугата „Замяна на продукт“ при онлайн поръчка чрез куриер.
  • Можеш да върнеш стоката и да получиш обратно заплатената сума.
  • Ако желаеш да закупиш нов продукт, трябва да направиш нова поръчка през сайта ни или мобилното ни приложение.
  • Предлагаме възможност за замяна на продукт по онлайн поръчка на място в магазин – но само за продукт, който е наличен в съответния магазин.
  • Следните категории стоки не подлежат на връщане и замяна:
    • Персонализирани артикули – текстилни продукти, брандирани от SPORT DEPOT по твоя заявка и желание.
    • Продукти от категории бельо и бански – поради хигиенни причини и съображения, свързани със здравето. Ограничението важи за долни части на бански, бельо и цели бански.

7. Услуга „Преглед“ при получаване на пратка с Еконт

При получаване на пратка с Еконт, можеш да използваш услугата „Преглед“.

Тази услуга важи както за пратки, доставени до офис на Еконт, така и за доставки до адрес.

С услугата „Преглед“ имаш възможност да отвориш и разгледаш съдържанието на пратката (без да го пробваш) за срок до 15 минути.

При разрешен „Преглед“ служителят на Еконт отваря пратката в твоето присъствие, за да се увериш, че съдържанието отговаря на заявеното и че няма дефекти. Пробване или тестване на продукта не е разрешено.

Важни условия:

  • Преди да прегледаш пратката, трябва да заплатиш таксата за обратна доставка (ако върнеш пратката).
  • Ако приемеш пратката след прегледа, служителят на Еконт ще ти възстанови сумата за обратната доставка.
  • Ако откажеш да приемеш пратката след прегледа, транспортните разходи за връщането остават за твоя сметка.

Изключения:

В следните случаи транспортните разходи за връщането са за сметка на SPORT DEPOT:

  • получената стока явно не съответства на заявената в поръчката;
  • грешката е по вина на SPORT DEPOT (например: объркан размер, цвят или артикул).

В тези случаи SPORT DEPOT ще възстанови и разходите за обратната доставка, след като върнатата стока бъде получена обратно в търговски вид.

Ако имаш нужда от помощ или съдействие, можеш да се свържеш с нас на телефон 0701 90009 или на [email protected].

Моля, изпрати твоята пратка към нас на адрес: гр. София 1766, ул. Васил Радославов 6, Бизнес Парк София, сграда Спорт Депо, Интернет магазин.